Altijd lastig om een pakkende titel te verzinnen - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu Altijd lastig om een pakkende titel te verzinnen - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu

Altijd lastig om een pakkende titel te verzinnen

Door: Dennis Pronk

Blijf op de hoogte en volg Dennis

06 Maart 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Het is weer zover.... tijd voor een nieuw verhaal. Allemachtig, tis echt alweer 2 weken geleden dat ik mijn vorige verhaal hierop heb gezet, het voelt echt als een paar dagen geleden. De tijd vliegt hier, helaas. Ik heb het nog veel te goed naar mijn zin hier, zoals de meesten waarschijnlijk wel in de gaten hebben :D.

Maargoed... waar zijn we ook alweer gebleven.... 2 weken terug had ik het over de nieuwe auto die wij, Niek, Jerry en ik, hebben gekocht. En owjah... ik had verteld dat we naar een winkel zijn geweest met wapens en dat ik er ook graag een paar wilde schieten.... nou... dat hebben we afgelopen week ook gedaan. Daar straks meer over, eerst even terug naar de lesweek... kijken of ik daar nog wat boeiends over kan vertellen:P.

De lesweek, ff snel doorheen jagen...let’s see... huiswerk, euhm... nog meer huiswerk, af en toe een beetje vrije tijd :P.... Kiek an... daar heb ik es em snel doorheen gejaagd :D. Tijd om het weekend maar weer te bespreken :D

Vrijdag.... vrijdag was het kort dagje, ik heb maar 1 uurtje les, van 8u tot 9. Huiswerk gemaakt daarna, we moesten nog wat opdrachtjes afmaken en het programma voor een robot afmaken. Volgens mij zei ik ook ergens in 1 van mijn vorige blogs dat we bezig zijn om een lopende band te programmeren en ook dat de robots niet operationeel waren. Enkele robots zijn nu wel operationeel, dus daar moeten we een programma voor schrijven om ze bepaalde handelingen te laten verrichten, mooi werk om te doen:D. Dat em tussendoor... maar daar waren wij dus bijna de hele middag mee bezig, tot een uurtje of 4. Daarna was het dan ECHT weekend :D. Dat weekend gingen wij, Niek, Jerry en ik, naar Mitch, de roommate van Niek. Hij woont in Cochrane, 3u rijden vanaf Platteville, op een boerderij. Was een hele trip:P... moeje nagaan, gaan wij straks met springbreak en de maand erna nog een veel langere trip maken.... donders, dat wordt nog wat :P. Wij werden zeer goed verzorgd daar bij Mitch, de ouders waren heel erg aardig.... en de moeder van Mitch kan donders goed koken:D.... was het beste eten dat ik in ongeveer 6 weken gegeten had (verrek... zolang was ik toen ook al in de US:P). Vrijdagavond kwamen we dan aan, even filmpje gekeken en toen was het weer tijd om te slapen. Zaterdag was het dan zover. Na eerst Mitch even op de boerderij geholpen te hebben, gingen we schieten met geweren. Die wapenwet bevalt me wel hier :D, ze hadden daar, ruim geschat, iets van 10 geweren (rifles en shotguns) en stuk of 6 bogen ofzo... goed voor mekaar:D. We namen 2 shotguns mee en stuk of 3 rifles... owjah... toen we naar Mitch’ huis gingen, hebben we onderweg maar even voor 100 dollar aan kogels gekocht :D, laten we zeggen... dat zijn ongeveer 600 kogels. We hadden dan wel een een doosje met kogels van het kaliber.22, die zijn ongeveer net zo groot als je vingertop (als de mijne iig dan:P) en iets van 3mm dik ofzo.... ik zal wel een paar kogels meenemen, donders mooie dingen:D. Toen we alle targets hadden opgezet, was het tijd om te schieten, klein beginnen: eerst geschoten met de .22. Dat stelt weinig voor, weinig terugslag en bijna geen geluid. Ik dacht... oooh, als dat alles is:P. Daarna met de rifle, kogels zo groot als je... ik bedoel, mijn middelvinger ongeveer. Ik schoot.... BAM!... piiieeeepp..... Wat een donders, maar dan ook donders hard geluid, het was de eerste keer schieten, dus dan moet je het geluid ook horen he... niks geen oorbescherming, das voor mietjes..... Ik heb zon beeje de hele dag vanaf toen met een gedempt oor gelopen en ook met zon allemachtig irritante piiieeepp in de oren, die de meesten van jullie ook hadden toen je van de carnaval weerkwam gister:P. Naast het geluid, had je ook nog de terugslag... die was ook wel iets zwaarder van verwacht... maar goed dat ik een beeje fitness doe hier (sterke en brede schouders ;)), dus de terugslag kon ik nog net aan, ik had nog net mn schouder niet uit de kom zeg ma:P.
En zo hebben we van 11u sochtends tot uurtje of 4, 100 dollar aan kogels er doorgeen geschoten, dat was weer een donders mooie ervaring. Zeg pa... kun je zon jachtvergunning voor mij regelen? Ik wil ook zo’n rifle hebben thuis :D.

Om uurtje of 5 gingen we weer richting Platteville. Toen waren we 9u thuis en dan.... op een zaterdagavond, wat ga je dan doen... 3x raden..... euhm, houseparty? Precies!:D Niek had geen zin meer om weg te gaan, dus gingen Jerry en ik nog ff naar een houseparty: Blacklightparty, altijd leuk! Ik met mijn goede witte shirt die kant op... wist ik veel dat ze op je tshirt gingen schrijven...mjah, je bent maar 1x in amerika he, dus dat witte shirt (wat ooit geheel wit was) is een mooi aandenken aan deze donders mooie tijd, ik koop wel weer een nieuw tshirt in NL:P. Dus daar ook weer even wezen socializen, zoals gewoonlijk was het feestje weer donders mooi:D (tjah... zolang er bier is, kan ik mij wel vermaken, vandaar dat de feessies altijd (donders) mooi zijn ;)). En toen was de zaterdag weer voorbij, dat was weer een geweldige dag, zoals zovelen, om niet meer te vergeten.
Op zondag heb ik maar een beetje rustig aan gedaan. Het zondagelijkse ritueel: chillen, gamen, relaxen en beeje huiswerk maken.

Nou.... tijd om weer aan het werk te gaan op maandag. De lesweek was weer het gewoonlijke gelul, opdrachtjes maken, huiswerk en nog meer opdrachtjes. Ze doen in ieder geval hun best hier om ons aan het werk te houden:P. Ook nog even de auto schoongemaakt van binnen en buiten, is weer zo goed als nieuw nu:D. Maar om het verhaal maar niet al te lang te maken zal ik jullie de rest van de week sparen (ik lul ook altijd weer veel te vele:P).

Na een drukke week was het dan weer eindelijk weekend. Vrijdag naar een paar houseeparty’s geweest (wat verrassend toch weer:P) en dat was het eigenlijk ook wel voor die dag:P. Zaterdag beeje relaxen enzo, ook nog wezen fitessen (deze week ben ik trouwens ook al 5x naar de fitness geweest, dus erwin, ik heb straks geen moeite meer om je aan de grond te leggen :D) en toen was het zaterdagavond weer zover om de lever weer aan het werk te zetten. Ik heb weer een bult vrienden gemaakt daar en ik moet zeggen... ik word al steeds wat beter in namen onthouden:P. Na een mooi feest en om 3u weer thuis, was ik er de volgende dag (vandaag) weer op tijd uit, 9u :O, misschien te weinig bier gehad? (je weet het niet....:P). En nu druk bezig dit blog af te ronden. Vandaag druk aan de studie, morgen een toets, jaja... die kennen ze hier helaas ook.

Dus tijd om af te ronden. Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van dit verhaal en ook van de carnaval btw. Ik heb alweer verschillende verhalen gehoord, was weer groot feest... dat mag ik graag horen:D. Nou... we spreken mekaar over een tijdje weer. Volgende week is het Spring Break en dan hebben we een flinke route voor de boeg: Mount Rushmore, dan gaan we naar Yellow Stone Park hier blijven we enkele dagen. Dan door naar Zion National Park (ofzoiets), dit is gelegen dichtbij de Grand Canyon, dus die gaan we ook nog ff bezoeken uiteraard:D. En dan een 2 daagse terugreis (yep... 2 dagen, volgens google maps in ieder geval) naar Platteville. Misschien dat ik nog even een klein verhaaltje hier op zet of dat jullie pas over ongeveer 3 weken wat van mij horen, dan hek ook weer een stuk of wat mooie plaatjes voor jullie... btw... foto’s van het schietweekend bij Mitch staan op mijn facebook (ook nog wel een paar foto’s van de houseparty’s), dus kunnen jullie die weer em bekiekn.
Nou... nu stop ik echt met het gelul van mie.... Ik sprek jullie weer over een tijdje en hou me op de hoogte van de gebeurtenissen in en rond NL. Kallum an lui!

  • 10 Maart 2011 - 10:41

    Thomas:

    Klinkt masterlijk gozah ! Ruilen ?

  • 13 Maart 2011 - 13:12

    Koen:

    Haha niet verkeerd zo te horen! Klinkt echt wel chill ja!

    Laterr!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Platteville

Going to the USA!

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2011

There and Back Again!

29 Mei 2011

Almost Halfway!

22 Mei 2011

The Journey has started!

22 Mei 2011

The Journey has started!

13 Mei 2011

RoadTrip der Roadtrips
Dennis

I can drink beer! :D

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 14047

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Going to the USA!

Landen bezocht: