Het werd ook wel weer een keer tijd daggik zo - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu Het werd ook wel weer een keer tijd daggik zo - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu

Het werd ook wel weer een keer tijd daggik zo

Door: Dennis Pronk

Blijf op de hoogte en volg Dennis

20 Februari 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Na een ruime 2 weken in volle verwachting gewacht te hebben, heb ik weer een nieuw verhaal voor jullie. Omdat het alweer een hele tijd geleden is, moet ik even al mijn herinneringen weer ophalen. Er is de afgelopen paar weken wel weer het 1 en andere interessante gebeurd, dus het zal weer een vermakelijk verhaal worden.

Volgens mij waren we de vorige keer gestopt met de sneeuwstorm en de vrije dagen. Op dat moment was het alweer tijd voor weekend :D, de beste tijd van de week. Vrijdag zijn we wezen skiien, mooi werk om te doen, maar is moeilijker dan het lijkt,(ik ben een paar keer flink op de bek gedonderd en heb er een zere duim aan over gehouden, als het om skiieen gaat, ben ik een zeer grote amateur:P). Geef mij toch maar liever de après-ski (dat is een verrassende uitspraak van die jongen) Helaas moet ik jullie teleurstellen, mijn herinneringen van dat moment zijn nogal vaag (ik ben de jongste ook niet meer he:P...). Dus ik kan jullie niet vertellen of ik uit ben geweest of thuis ben gebleven :P. En nee... dat komt niet door het bier, want, om maar meteen door te gaan naar zondag, aangezien ik van zaterdag ook nog weinig weet, zondag was de Superbowl finale:D. Een van de zovele grootste sportevenementen in de US. Tijdens dit evenment zijn we weer bij onze goede vriend AJ op bezoek gegaan. Hier hebben we onder het genot van een paar biertjes (hoe verrassend ook:D....) de Superbowl finale tussen de Green Bay Packers (het team van Wisconsin) vs Pittsburgh Steelers (volgens mij schrijf je het zo ongeveer, maar gaat om het idee). Na een spannende game van ongeveer 4u, hebben de Green Bay Packers de finale gewonnen, het was dan ook groot feest daarna, daar heb ik natuurlijk ook nog even van geprofiteerd:D. Die dag was dan ook weer gauw voorbij en de lesweek stond (helaas) al weer voor de deur.

Toen was het alweer maandag... dan begint het hele gelul....of euh.. ik bedoel, dan beginnen de lessen weer. Huiswerk, huiswerk en nog meer huiswerk maken. (Jaja, we worden flink aan het werk gezet hier). Het zijn veel kleine opdrachten die we moeten maken, niet super moeilijk, maar wel tijdrovend, maar het is interessant om theorie toe te passen in de praktijk. Dat is wel iets dat ik in NL vaak mis. We hebben met het vak Manufacturing Systems Design (jeweetwel, dat ene vak met automatiseren van processen... ) hadden we ook een opdracht gekregen om een miniatuur lopende band te gaan programmeren. Donders (jah, daar is die weer) mooi werk, vooral omdat het zon beeje al in 1x goed ging:D. Nu zijn we bezig om een grotere lopende band te programmeren (zo moet het product op een bepaald moment stoppen om door een robot onder handen genomen te worden, om vervolgens weer na het volgende station te gaan), helaas zijn de robots niet operationeel, dus deze zien we helaas niet in werking zien. Om het verhaal niet al te lang te maken, die lesweek bestond vooral uit huiswerk maken, fitnessen (ja zeker mensen, ik sport hier ook, met al die burgers is het ook wel nodig hier:P.... jullie weten hoe graag ik een broodje hamburger naar binnen werk:P) en daarnaast ook nog beeje socializen. Ik heb al een bult mensen leren kennen hier met al die houseparty’s.... over houseparty’s gesproken... volgens mij zijn we alweer beland bij het weekend:D

Vrijdag was het weer zover, houseparty!!:D Jerry en Johan gingen naar 2nd Street (de straat met alle barretjes), dus bleven Niek en ik over. Manks moj wat op zon avond, dus gingen wij met mijn buren van tegenover mee naar een houseparty. Daar even weer vrienden gemaakt (en dat waren er een hele bult, ik was de namen de volgende dag alweer vergeten... ), een paar drankspelletjes gedaan (ook altijd donders mooi werk:D) en kijken naar mogelijke potentieeltjes (vrouwetjes weeje wel....helaas zonder succes op dat moment:P). Ook deze avond was weer voorbij voordat je het wist, het was weer een avondje om niet meer gauw te vergeten.
De zaterdag... zaterdag overdag beeje relaxen, gamen, en nog meer relaxen. (want moesten natuurlijk even goed uitrusten voor die zaterdagavond ;)) Ook die avond was er weer een houseparty, dit keer met een thema: singles dragen een groen t-shirt, de lui die al bezet waren: rood en degenen die het van zichzelf niet sl te best wisten: geel. Ik had natuurlijk een groen shirt aan... ik was klaar voor de strijd. Helaas hadden de organisatoren niet rekening gehouden met zo’n grote drukte (wachtrij van 30min voor bier en het was er allemachtig warm in de kelder), dus zijn we (owjah, dat had ik nog niet verteld... ik ging weer met de buren van tegenover mee, mooi volk:D) naar een ander feessie gegaan. De buurman, Brian, wist nog wel een vriend van hem te wonen die een feessie gaf, dus zijn we daar heengegaan. Het was er niet zo mooi als bij die andere, maar het gaat om de gezelligheid zeg ik maar zo:D. En jah... toen wast weer tied om op huus an te goan. Zondag was het weer een doodnormale relaxdag met een beeje huiswerk tussendoor en dat was het dan alweer voor die week. Snel weekje weer.

De week daarop was het weer een normale lesweek. Huiswerk, opdrachtjes en nog meer huiswerk. Je moet toch een beeje gangs bliem he. Die week ben ik nog even bij de kapper langs geweest... owjah... schiet me toch wat moois te binnen..:D.... tegenover de kapperzaak zit een winkel waar je wapens kunt kopen:D. Ik bedacht me geen seconde en samen met Niek (die ook naar de kapper was geweest) zijn we daar een kijkje gaan nemen. Donders, maar dan ook donders mooi werk om zo’n ding vast te houden. Shotguns, rifles, (semi-)automtische geweren (ook een M4, of in ieder geval ene die dr op leek:P)... alles hadden ze daar. Met de eigenaren beeje lulln en misschien wanneer het mooi weer is kunnen we met hun een keer schieten met zo’n prachtig mooi diggie (daar zeg ik zeker geen nee tegen). Een van die eigenaren heeft een een Barrett .50 cal in z’n bezit (degenen die Call of Duty gespeeld hebben, weten waar ik het over heb, donders lompe sniper rifle, voor degenen die het niet weten, op google kun je wel mooie plaatjes vinden:D).

Oke, dat even tussendoor. Terug naar de week. Het is hier inmiddels zondagavond, dus ik heb natuurlijk weer een houseparty bezocht dit weekend:D. Vrijdagavond heb ik het even rustig aan gedaan, toen heb ik bij Jerry op de kamer een filmpje gekeken, samen met Niek, Johan, Claudio (internationale student uit Mexico) en met Laurus (internationale student uit IJsland). Donders gezellig weer. Zaterdag overdag gewoon maar weer beeje niks doen, chillen relaxen jeweet wel hoe dat gaat. Zaterdagavond was het weer tijd voor een houseparty, ook weer met de buurman meegeweest, was weer gezellig feessie. Ook deze was weer snel voorbij.... wat gaat de tijd toch altijd snel als je het leuk hebt. Vandaag, zondag, hebben we onze auto gekocht. Een chevrolet busje, oud bakkie, maar rijdt goed, beeje schoonmaken van binnen en buiten en dat ding is weer goed als nieuw en dat voor 100 dollar :D (het mag natuurlijk niet teveel kosten he;)). Wanneer het weer wat mooier wordt hier, dan gaan we het verven (in A-team Style, tegen die tijd zal ik wel een paar foto’s online zetten). Wordt nog wat!:P

Nou... dat was me een verhaal zeg, volgende keer doe ik het wel om de anderhalve week denk ik, anders moek veel te veel typen in 1x:P. En owjah... ook nog even belangrijk om te zeggen uiteraard: Jullie zullen natuurlijk wel denken, goh, die kjel is alleen maar aant zoepm daar en af en toe een beeje huiswerk maken ( heb ik gelijk of niet?:P). Ik heb het natuurlijk donders druk met huiswerk maken, maar om dat nou allemaal te vertellen vinnik ook niet interessant weeje:P. Ik dacht, ik zeg het maar ff, ik wil natuurlijk niet dat mensen denken dat de mensen die naar de US gaan alleen maar bezig zijn met bier drinkn en studeren er bijna niet van komt:P. Nee nee, zo werkt dat hier niet, er wordt allemachtig hard gestudeerd hier:D.

Maargoed, genog gelulld voor dizze keer. Bedankt voor jullie reacties en we spreken mekaar de volgende keer weer. Ajooo en groet’n vanuut de US!

  • 21 Februari 2011 - 10:52

    Richie:

    K-Rose als radiostation al gehoord? of blijf je alleen maar 97.5 luisteren?

  • 22 Februari 2011 - 15:20

    Dennis Pronk:

    welke frequentie is dat?

  • 27 Februari 2011 - 09:59

    Hagweggies:

    hee Dennis niet te vulle HB,s en HP,s en Bier aans woi zo dikke as een beer kump et vliegtug straks nie meer van de grond
    groeten fam Schiphorst

  • 02 Maart 2011 - 20:02

    Els:

    Dennis wat drink je toch weer veel jongen, je weet dat dat niet goed voor je is.... maar goed je moet er ook nog van groeien he... ;-) Have fun!!

  • 03 Maart 2011 - 00:36

    Dennis Pronk:

    ik moet er nog van groeien ja:P... niet te veel natuurlijk, anders verdwijnt mn sixpack ook nog weer :D. Maar drink er dit weekend maar een paar op mij, aangezien ik dr niet bij kan zijn ;)
    Groetn vanuut Platteville!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Platteville

Going to the USA!

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2011

There and Back Again!

29 Mei 2011

Almost Halfway!

22 Mei 2011

The Journey has started!

22 Mei 2011

The Journey has started!

13 Mei 2011

RoadTrip der Roadtrips
Dennis

I can drink beer! :D

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 14048

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Going to the USA!

Landen bezocht: