Nog steeds hard werken.... en bier drinkn! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu Nog steeds hard werken.... en bier drinkn! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu

Nog steeds hard werken.... en bier drinkn!

Door: Dennis Pronk

Blijf op de hoogte en volg Dennis

02 Februari 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Na veelvuldig aandringen van verschillende mensen, hierbij weer een nieuw up-date van mijn bevindingen, ervaringen enzovoorts enzovoorts.


Een week geleden was mijn eerste lesweek begonnen en natuurlijk allemachtig (of donders, tis maar net wat je gewend bent) aan het werk geweest. Njah... deze week was het niet veel anders, we kregen de ene huiswerkopdracht na de andere. Dus daar was ik nog wel even zoet mee. Gelukkig stond het weekend voor de deur en heb ik al vroeg weekend, want ik heb maar 1 les op vrijdag om 8u ’s ochtends tot 9u, opzich niet zo erg:P.


Mjah... dan hej weekend, je bent geen 21 en mag dus eigenlijk geen bier drinken... Wat ga je dan doen?... nou... das niet zo moeilijk: Bier drinkn natuurlijk!:D. Ik heb een beeje vrienden gemaakt met de buren in onze slaaphal. De buurman vroeg zo aan mij: Hej zin om te gaan zoepm? (niet helemaal op deze manier... maargoed, het gaat om het idee;)) Mijn antwoord hoef ik niet te vertellen... Dus om uurtje of half 9 vertrokken we richting Downtown Platteville op weg naar een houseparty (een feessie bij een paar studenten in een huis... niet van dat gestampgelul, jullie weten hoe ik er over denk). Eerst even bij een vriend van de buurman langgegaan om bier op te halen, aangezien we zelf geen bier konden halen, en toen zijn we richting houseparty gelopen. Donders mooi feessie, ik heb er geen andere omschrijving voor!:D (Al is niet te vergelijken met een tentfeest natuurlijk, die blijven het mooist uiteraard:D). Beeje bier drinkn, beeje lulln en beeje vrienden maken. Vooral dat laatste was niet zo moeilijk, je hoeft alleen maar te zeggen dat je uit Nederland komt, en hoppa... alles gaat vanzelf, dus dat was weer een geslaagd avondje. Tegen half 2 (dacht ik me te herinneren) zijn we richting campus gegaan, om te genieten van een welverdiende nachtrust.


De volgende dag, de zaterdag, eerst ff uitgeslapen tot uurtje of 10. Even brunchen en toen moesten we aan het werk, want we moeten een auto hebben voor het rondreizen. Dus zijn we met onze goede vriend, AJ (spreek uit: eeedjee), alle mogelijk dealers langsgegaan om een beeje een goedkope auto te vinden, zonder succes helaas. Alle auto’s waren $2500 dollar of duurder, dat past helaas niet in ons budget (ong. $1500). Dus hebben we een site waar een heleboel spullen worden aangeboden (te vergelijken met marktplaats.nl) en zijn we daar op zoek gegaan naar een mooie bak voor het komende half jaar. Hier hadden we wat meer succes, we hadden 2 potentiëlen op het oog. Dus ff een afspraak gemaakt voor maandag, zooo.... dat ook weer geregeld. Inmiddels was het al in de buurt van half 5, rond die tijd was er een basketbalwedstrijd, dus die hebben we ook maar bekeken. Ook donders mooi: tussendoor van die cheerleaders en zo’n dansgroep, zaten nog wel een stuk of wat mooie vrouwtjes tussen:P, dus dat was wel de moeite waard:D. Diezelfde avond was er om 8u een stand-up comedian, zeer grappig (althans, de dingen die ik begreep, maar gewoon lachen wanneer de rest ook lacht :P). Daarna hebben we de Walmart nog even een bezoekje gebracht om daarna met de Jerry, Niek, de roommate van Niek een film te kijken (Spartacus en Inception). Toen was het alweer half 2, hoog tied om noar huus te goan.


De zondag was echt een complete rustdag. Uitslapen, beeje gamen, filmpje kijken, je weet nog steeds wel hoe dat gaat. Zo iemand als ik verdiend z’n rust ook wel een keer. Die dag hek vrij weinig beleefd, dus daar kan ik ook zeer weinig over vertellen... dus op naar maandag...


De maandag was weer een doodnormale lesdag: lesje volgen, huiswerk opgekregen (tjah... helaas wel) vervolgens huiswerk maken en tjah... daar houd het ook wel mee op:P. Om dit stukje maar niet al te kort te maken gaan we maar meteen verder met dinsdag. Dinsdag was een wat meer belevend dagje, er was namelijk een grote sneeuwstorm op komst, de grootste in 10 jaar wat ik mij had laten vertellen. Die dag was er al iets van 10 cm gevallen en er kwam nog iets van 30 cm aanzetten. Daardoor werd de woensdag tot een ‘Snowday’, oftewel een vrije dag. Hè... is dat nou even jammer, nu kan ik niet naar de les... Dus dinsdagavond hebben we dat even gevierd met een paar biertjes en toen was die dag ook alweer voorbij. Jaja... zoals ik al eerder had gezegd... de tied geet hard hier.


Vandaag, de woensdag, was het een wit wakkerworden. Er lag ongeveer een halve meter sneeuw hier in Platteville. Alle auto’s moesten op de parkeerplekken worden geparkeerd om de wegen zo veilig mogelijk te houden, dus er waren heel wat mensen op de been met een sneeuwschuiver om alle sneeuw weg te werken. Leuk om te zien hoe andere mensen aan het werk zijn:P. Mjah... nu benk em bezig met huiswerk maken (jaja... dat doek ook nog;)...) En het goede nieuws is dat ik morgen weer een dagje vrij ben, dus dat komt helemaal goed. Dus ik kan het tot nu toe nog wel donders vinden hier in de States, dus een vervroegde terugkomst zit er zeker weten nog niet in, dus julllie zullen me allemaal nog even een kleine 5 maanden moeten missen;).


Nou.... dat wast weer voor deze keer. Ik heb jullie weer op de hoogte gebracht van mijn bevindingen, ervaringen enzovoorts enzovoorts. Over een week, of iets langer, zal er weer een nieuwe update zijn, jullie weten me te vinden... Kallum an doene mensen!


  • 03 Februari 2011 - 06:46

    Koen:

    Klinkt allemaal niet verkeerd jongen! En aan bier kom je in ieder geval niet tekort! Enjoy ! :D

  • 03 Februari 2011 - 08:05

    Michelle & Iris:

    Olleee zoeepdeuuzeee ;)!
    Volgens mij kan iris jouw kamer in beslag nemen of niet?? Jij komt toch niet meer terug haha, in de zomer met de tentfeesten mag je dan gerust komen logeren heheh!
    Dan boek ik alvast een vakantie naar platdorp..ben ook wel benieuwd naar al die studentjes ;)! Heb jij niet een paar dollars over voor mij zodat ik jou kan komen bezoeken?? (A)(A)(A)
    Nou kallumanus! We skyppeeeuuu

  • 03 Februari 2011 - 09:29

    Anique:

    Nou dennis dat klinkt erg leuk!! Ik kom denk ik ook wel even langs! 'T is daar in ieder geval gezelliger dan hier in het saaie Raalte! Volgens mij hoef je helemaal geen auto te kopen en kan je gewoon op ski's een rondreis maken ;)
    Kalm aan!!

  • 06 Februari 2011 - 19:42

    Dennis Pronk:

    hallo dan!

    Jullie kunnen gerust ff overkomen woor. Helaas ben ik maar een hele, hele arme Nederlander, dus het moet op eigen kosten. Maar scheelt weer dat zon ticket niet duur is:D. Ik zie jullie wel een x verschijnen;)

    Maar over ski's gesproken... Ik heb afgelopen vrijdag wel ff geskied. Is wel mooi werk, alleen een zere duim aan overgehouden( is donders dik nu, maar is niet gbroken ofzo, dus vreest niet..), dat was het enige mindere er aan:P (krijg je als je een paar keer flink op de bek dondert:P, geef mij tog maar liever de après-ski:D).
    Mijn volgende verhaal zal pas over een hele tijd volgen denk ik, aangezien we de komende weken tog maar beeje standaard weken hebben. Ik hou jullie wel op de hoogte, en jullie mij ook een beeje van de belevenissen in NL he:P.
    Kallum!

  • 07 Februari 2011 - 12:58

    Thomas:

    Shalom mister Pronk !

    Klinkt masterlijk allemaal :'D
    Wel mooi dat je nog beeje kan pilsn daaro. Kun je de lessen enzo nog een beetje volgen?

    En dan zitten wij hier te zeiken als het 0 graden is, damn, wat een pauper weer daar ja :p

    succes verder mien jong

  • 07 Februari 2011 - 15:10

    Dennis Pronk:

    En of dat pilsen mooi werk is:D. Scheelt nog weer dak geen half jaar zonder hoef te zitten:P.
    De lessen kan ik nog wel volgen ja. Alleen vandaag had ik een les, dat was wat moeilijker te begrijpen wat ze nou allemaal bedoelden, maar dat zal ik zometeen es em gaan googlen:P.
    En wat ook erg is... de komende tijd wordt het hier nog es kouder ook nog:(, alsof ik het al niet erg genoeg heb hier:@. Njah... komen we ook wel weer overheen daggik zo (A).
    We sprekn mekaare weer!

  • 12 Februari 2011 - 22:48

    Herman En Dini:

    Wat een verhaal. Flink bliem zoepen. Dan kumt ''t allemaal goed.Veel plezier en good goan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Platteville

Going to the USA!

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2011

There and Back Again!

29 Mei 2011

Almost Halfway!

22 Mei 2011

The Journey has started!

22 Mei 2011

The Journey has started!

13 Mei 2011

RoadTrip der Roadtrips
Dennis

I can drink beer! :D

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 14050

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Going to the USA!

Landen bezocht: