Het allemachtig harde werk is begonnen! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu Het allemachtig harde werk is begonnen! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu

Het allemachtig harde werk is begonnen!

Door: Dennis Pronk

Blijf op de hoogte en volg Dennis

26 Januari 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Om mijn schrijverscarrière maar weer eens op te pakken, heb ik weer een mooi verhaaltje bedacht.

Het harde werken is begonnen. Donderdagavond om 23.30u (plaatselijke tijd) aangekomen op de universiteit, allemachtig koud, iets van – 25 graden C. Gelukkig konden we onze warme kamers meteen bewonen, dus dat was goed voor mekaar. Vrijdag vroeg op, 10u, om te gaan ontbijten (gelukkig doen ze dit niet elke dag een ontbijt met donuts, tis maar net wat je gewend bent). De uren daarna kregen we ook bulten informatie over hoe het er aan toe gaat op de campus en met eten en alles (dat was natuurlijk het meest interessante gedeelte :D). De dagen werd afgesloten met een rondleiding door de Wall-Mart, dat ding is gewoon 24u per dag open en mij was gezegd dat er op elk tijdstip mensen lopen... heel apart. Maar na deze vermoeiende dag, had ik mn slaap wel weer verdiend:P

De zaterdag kregen we ook weer een bult informatie over van alles en nog wat. Heel vermoeiend, alleen maar luisteren. Maar al gauw hadden we alle info weer overleefd en hadden we wat vrije tijd. De zaterdagavond is dè avond om hier te gaan stappen, maar het is alleen donders klootn dat ik nog geen 21 ben en dus geen bier mag drinken en zelfs niet in 1 café mag komen :O.. dus het kan nog wel een lang en zwaar half jaar worden hier:P. Dus de foto hier op mijn blog klopt niet echt meer ;).

De zondag hadden we een vrije dag. Beetje uitslapen, beetje gamen, je weet wel hoe dat gaat. Smiddags zijn we met het hele reisgenootschap naar een vriend gegaan die we hier ontmoet hebben. Daar hebben we een American Football game gekeken: Green Bay Packers vs. Chicago Bears, de Green Bay Packers was het team voor Wisconsin dus daar juichden we ook uitbundig voor. Donders gezellig, ook een paar biertjes gehad :d, dus mijn dag was weer goed. En toen de Green Bay Packers gewonnen hadden, was het natuurlijk nog meer feest:D (biertje Dennis?... nou... vooruit, nog eentje dan). Na de game zijn we met een paar lui naar de campus gegaan en zijn we daar wezen poolen en wii-en. Ook weer donders gezellig uiteraard. Daarna was het de hoogste tijd om naar mijn kamer terug te keren. Mijn roommate was inmiddels ook gearriveerd, even voorgesteld, beeje staan lulln over van alles en toen was het tijd om te gaan slaapm. Allemachtig, wat gaat zon dag toch weer donders snel.

En toen begon het harde werk: Het begin van de lessen. Eerste les, meteen om 8u sochtends, Small Business Management. Lijkt me een leuk vak opzich, dus dat moet goedkomen. Tot aan het einde van de les: Huiswerk!? Man... waarom nu al! Maargoed... doe je weinig an. De volgende les had ik pas om 2 o’clock dus ik had de tijd nog wel even. In de tussentijd natuurlijk druk bezig geweest met huiswerk maken en om 2uur de volgende les: Manufacturing Systems Design. Gaat vooral over automatisering en zo, erg interessant. We hebben 3u voor deze les: 1u is gewoon college en de andere 2u ben je bezig met machines die ze daar in het ‘lab’ hebben staan. Donders mooi werk! Dat waren de lessen voor die dag. Die avond hebben zijn Johan, Claudio (student uit Mexico) en ik naar de fitness gegaan en daar eens even hard aan het werk gegaan ( maar met enkele gewichten begonnen, omdat ik natuurlijk niet wilde dat de rest anders ging denken dat ze zo slap zijn). Na de fitness weer beetje huiswerk gemaakt, tv gekeken en toen was het weer voorbij. Na zo’n dag hard werken had ik mijn slaap wel weer verdiend.

Dinsdag was een rustig dagje. 9.30u naar de les: Work Measurement and Design: Hoe kun je de verschillende activiteiten het beste indelen (volgens mij was het zoiets). Veel kwam al wel redelijk bekend voor dus dat moet ook wel goedkomen met deze les. Na deze les, zijn we met hetzelfde koppel weer even naar de fitness gegaan, omdat het om half 11 – 11u veel rustiger is. Weer hard aan het werk geweest uiteraard. Tegen half 1 begon de volgende les weer: Engineering Continuous Improvement: Gaat over Lean, Six Sigma, Kanban enzo (moet je maar even opzoeken op google, dan weet je meteen waar ik het over heb ;)) Ook zeer interessante les, maar kregen ook huiswerk op, ik was er op dat moment al aan gewend, dus geen commentaar van mij hierop nu. ‘Savonds hadden we een les die voor alle internationale studenten was. De docente die we hiervoor hebben is... uhm.. hoe zeg ik dat netjes... apart. Maar gewoon lachen als zij lacht en dan heb je meteen een pluspuntje. Na de les hebben we bij Niek op de kamer even een aflevering gekeken van Spartacus en toen was deze dag ook alweer voorbij. Dus als het zo doorgaat... voor je het weet ben ik al weer thuis :O, dus geniet nog maar even van de rustige tijd @ The Netherlands


Nou... dit was het verhaal voor deze week weer. En bedankt voor jullie reacties. En drink op zaterdagavond maar een biertje op mij (en ook op jullie zelf, aangezien ik hier geen bier op jullie kan drinken). We spreken mekaar weer snel.

Kallum an!

  • 26 Januari 2011 - 16:44

    Koen:

    Niet verkeerd Pronkie!
    Zo te lezen vermaak je je prima daar, alleen dat bier hè, valt niet mee om het 'niet te mogen' ? Ondanks je het toch wél drinkt?:P

    Succes met je lessen;)

    lateh!

  • 26 Januari 2011 - 17:04

    Youri:

    een half jaar geen drank voor jou duss pfff al afkickverschijnselen?? lopen daar ng wel beetje mooie chicks rond of alleen maar van die mcdonalds fans,, laaater(K)

  • 26 Januari 2011 - 21:17

    Irna:

    Donders leuk verhaal Dennis.
    Donders gezellig daar hè?
    Maar wel donders jammer dat je de kroeg niet in kunt.

    Groetjes maar weer,

    Irna

  • 26 Januari 2011 - 21:17

    Irna:

    Donders leuk verhaal Dennis.
    Donders gezellig daar hè?
    Maar wel donders jammer dat je de kroeg niet in kunt.

    Groetjes maar weer,

    Irna

  • 26 Januari 2011 - 21:17

    Irna:

    Donders leuk verhaal Dennis.
    Donders gezellig daar hè?
    Maar wel donders jammer dat je de kroeg niet in kunt.

    Groetjes maar weer,

    Irna

  • 26 Januari 2011 - 21:18

    Irna:

    Weet niet hoe het kan, maar mijn berichtje verschijnt 3x.

    Donders verkeerd!

  • 26 Januari 2011 - 22:14

    Dennis Pronk:

    donders,
    ik heb nu wel heel erg vaak het woordje 'donders' gebruikt:P. Maar Irna, maakt niet uit woor, ik weet dat je me mist ;).

    Maar af en toe kan ik hier wel een biertje drinken, tot nu toe is het nog goedgegaan en gewoon niet al te vele zoepm, dan komt het wel goed:P. Er lopen wel een paar mooie chicks rond hier (zag ik vandaag), dus kiekn wat ut wordt :P

  • 27 Januari 2011 - 08:35

    Michelle:

    Hahah ik moet elke keer weer lachen als ik die verhalen lees ;)! Maaar zo te lezen vermaak je je inderdaad wel! Ben nog steeds benieuwd naar je kamergenoot hoor ;) enneee kunnen we al een keer skypen???

    Nou geniet er nog even van..voor je het weet zit je alweer met mij opgescheept heheh!

    Groetjeeeees :D:D

  • 27 Januari 2011 - 09:05

    Annemiek:

    Hee Dennis,
    Ik heb je verhalen eens even gelezen en volgens mij vermaak jij je daar wel;)! Erg leuk geschreven! Ja en van dat bier, dat is natuurlijk wel erg jammer, wij drinken er zaterdag zeker één of twee op jou:)! Goed weekend alvast!
    xx Annemiek

  • 27 Januari 2011 - 15:17

    Dennis Pronk:

    Michlle, ik heb op mijn voormalige PC skype gezet, je hoeft alleen maar met een ander account in te loggen en even een headset in dat ding te pluggen. En 'Pronkie90' ff toevoegen. Dan kunnen we alst goed is skypen.
    En fijn dat jullie allemaal zo goed aan mij denken ;). Nou.... Kallum an maar weer, ik moet naar de les!

  • 27 Januari 2011 - 17:54

    Annie:

    Hallo Dennis,
    Michelle heeft skype geinstalleerd dus we kunnen nu met elkaar bellen. Dus tot horens. Groetjes van het thuisfront. xxxx Ma

  • 02 Februari 2011 - 12:52

    Heuvn:

    Je kunt wel zien dat het keiharde werken begonnen is, nog geen tijd om na een week wat te schrijven.
    Maarre...Dennis dat zoepn is nu wel goed gebeurd, wat zal dat wennen zijn.
    En mis je je tweeling zus al?

    Leuk om de verhalen te lezen. Geniet ervan en veel plezier daar.

    groetn Ciska

  • 02 Februari 2011 - 17:48

    Dennis Pronk:

    jah dat klopt.... bende huiswerk allemaal:P... alst goed is komt er eind van deze week weer een verhaaltje online.
    Het bier drinken is hier nog wel te doen eigenlijk.... ze hebben hier van die houseparty's:D dus gewoon bij studenten thuis een beeje bier drinken:d... beter kun je het niet treffen:D. Ik overleef het komende half jaar nog wel ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Platteville

Going to the USA!

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2011

There and Back Again!

29 Mei 2011

Almost Halfway!

22 Mei 2011

The Journey has started!

22 Mei 2011

The Journey has started!

13 Mei 2011

RoadTrip der Roadtrips
Dennis

I can drink beer! :D

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 14050

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Going to the USA!

Landen bezocht: