De laatste dagen NY - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu De laatste dagen NY - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu

De laatste dagen NY

Door: Dennis Pronk

Blijf op de hoogte en volg Dennis

22 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Daar zijn we weer! De afgelopen dagen waren wat minder druk dan de andere. Ik had in mijn vorige blog gezet dat we naar het vliegdekschip en Grand Central zouden gaan. Het waren beide mooie dingen om te zien.

Maar wij op dinsdag een beetje op tijd uit bed, het zal rond 9u geweest zijn, maar het was echt donders klootnweer: regen en nog meer vochtigheid. Dus het vliegdekschip leek ons geen goede optie, we zijn dus naar Grand Central gegaan. Ik dacht dat het gewoon een 1 of ander museum zou zijn, maar je kan er gewoon met de normale metro heen (ik had het boekje over NY nog steeds niet gelezen :P). Het station is het grootste station ter wereld, met 44 perrons en 117 sporen, dus moet je eens nagaan hoeveel Raalte Stations daarin passen. Wij kwamen binnen in een grote hal, zag er typisch uit als een station: Kaartjesverkoop aan de zijkant, grote kiosk in het midden voor info en alles en donders veel gangen waar je naar het desbetreffende spoor/perron kan gaan. Hebben even een paar plaatjes verzameld en toen zijn we weer verdergegaan. Toen we weer buiten kwamen was het nog steeds vochtig en met de redelijk harde wind erbij werd het er niet beter op. Maar we zijn nog even snel over Times Square gelopen om daar ook nog even een paar mooie plaatjes te verzamelen en de M&M Store te bezoeken, ze hebben daar echt veel M&M’s, meer dan ik ooit op zou kunnen. Op Times Sqaure hebben we maar even bij de gouden M gegeten (yep, alweer een burger) en zijn we vervolgens weer richting hotel gegaan. Daar hebben we de laptop op de tv aangesloten en hebben we een stuk of wat filmpjes gekeken om de tijd de dooien. Tjah... wat moeje anders doen met dit klootnweer? Nou.... ff wat bier gehaald in de supermarkt, nieuwe film opgezet en owjah... Domino’s even gebeld om een stuk of wat woest grote pizza’s te laten brengen, ik heb um niet opgekregen dus dat waren flinke dingen:P Maar zo hebben we ons de hele avond weer vermaakt.

De woensdag was het weer gelukkig wat beter. We hadden toen het idee om dan naar het vliegdekschip te gaan en daarnaast ook nog even het New York Transit Museum te bezoeken. Eerst naar het museum geweest. Dit was ook zeer zeker de moeite waard. In dit museum werd de bouw van het metrostelsel onder New York beschreven. Het was een zware tijd toen, maar zeer interessant om te zien hoe al die metrotunnels werden gebouwd. Ook de bouw van bruggen voor auto’s en treinen/metro’s werd geshowd. Best apart hoe ze dat allemaal deden. Dus mocht je ooit nog een keer in NY komen, hier moet je dan ook maar even een blik naar binnen werpen. Na het bezoek aan het museum hebben we ergens wat gegeten en gedronken (ik ben zeer aan het veramerikaniseren, want ik nam alweer een hamburger). Die dag speelde om kwart voor 9 NL tijd Ajax vs. Feyenoord, Niek en Johan zijn onze grootste voetbalfans van de groep, dus die zijn richting hotel gelopen om de wedstrijd op de laptop te kijken (tjah... soms moeje wat he). De echte die-hards (Ik en Jerry dus) zijn naar de Intrepid gegaan, een donders mooi en groot vliegdekschip (ook bekend uit I am Legend met Will Smith, dat hij alleen op de wereld is en dat hij even een vaccin moet vinden tegen die halve zombies.... wacht... even weer terug naar mijn blog...) Op het vliegdek stonden verschillende vliegtuigen en helikopters, mooie dingetjes. Ik heb er wel wat op de foto gezet, deze zullen spoedig te zien zijn. Voor de rest konden we ook nog een kijkje nemen op de brug, de slaaphokken en de keuken. Op het dek onder het vliegdek, het hangardek, was een museum. Hier was het hele verhaal van de vliegdekschepen en de Intrepid te lezen, vanaf WWII, ook zeer interessant, ook dit schip is de moeite waard om te bezoeken. Naast het schip lag ook een onderzeëer gemeerd, hier hebben we ook nog even een kijkje genomen. Allemachtig wat is het klein daar jah, je zou er een spontane claustrofobie van krijgen, maar dat terzijde.... volgens mij was al het volk dat daar werkte nog kleiner dan ik, dus moeje nagaan. Tegen die tijd hebben was het rond 5u in de middag. We waren er om half 3 ongeveer, dus we hebben beide dingen toch even bekeken in maar 2,5 uur, valt mee onie? :P. Tijd om naar weer naar het hotel te gaan in ieder geval. Daar aangekomen hebben we even een stuk of wat biertjes gedronken en zijn nog een keer over Times Square gelopen, nu was het donker, dat schept net even een ander sfeertje, donders mooi ook. Daar even een uurtje rondgelopen en zijn we weer richting hotel gegaan, omdat ik en Niek toch niet in de meeste kroegjes kunnen komen vanwege onze leeftijd. In het hotel nogmaals een paar biertjes gedronken en zijn we rond een uurtje of gaan slapen, mooi daggie was het weer.

Donderdag, gingen we richting de universiteit. Daar es em hard aan de studie uiteraard, want wat moet ik anders doen op zo’n universiteit he. Mijn volgende blog zal ik morgen even maken, aangezien ik dan een vrije dag heb :P. Dus dan zien jullie dr vanzelf wel weer ene verschijn.

Kallum an doen!

  • 22 Januari 2011 - 22:49

    Richie:

    Je hebt het woordje 'machtig' niet gebruikt in je blog. Volgende keer wel doen!

  • 22 Januari 2011 - 22:57

    Dennis Pronk:

    klopt:P
    volgende blog weer. Bij deze heb ik wat meer gebruik gemaakt van donders :D

  • 23 Januari 2011 - 08:08

    Irna:

    Goed cultureel bezig Dennis.
    Geniet ervan.

    Have fun!

  • 23 Januari 2011 - 11:44

    Erwin:

    ben je nu zoveel hamburgers aan het eten om dat er straks weer af te trainen als je op de campus zit? anders kan ik je na je reis nog steeds de baas;)

    maar geniet ervan
    doen wij ook met al die rust om het huis heen(H)

  • 23 Januari 2011 - 15:39

    Dennis Pronk:

    dat doe ik wel jah. Morgen, maandag, ga ik met een paar andere lui beginnen met fitnessen :P. Als ik dr weer ben, dan hek geen moeite meer om je aan de grond te leggen ;). Dus ik denk dat jij wat meer moet gaan trainen, jong.

    Hier ist btw ook wel mooi rustig (A), bevalt me wel:P. Ik mis alleen de groente en jappel een beeje:P, maargoed, kom ik ook wel weer overheen:D
    nou... henig an doen en geniet nog maar van de rust de komende 18 weken:P!

  • 24 Januari 2011 - 12:16

    Gerda:

    Hey Dennis mocht je nou nooit een leuke baan kunnen vinden dan moet je schrijver worden hahahaha

    geniet in de verre States:-)

    groetjes moeder van Tim

  • 24 Januari 2011 - 15:48

    Mama :

    Hoi Dennis
    Het is hier wel erg rustig zonder jou.Dus gaan wij ook maar op vakantie.We zullen jouw verhalen wel in Egypte volgen, ik neem aan dat we daar internet hebben.Ik wens je nog veel lol en pret toe en natuurlijk veel leer plezier groetjes van pa en ma.

  • 24 Januari 2011 - 15:48

    Mama :

    Hoi Dennis
    Het is hier wel erg rustig zonder jou.Dus gaan wij ook maar op vakantie.We zullen jouw verhalen wel in Egypte volgen, ik neem aan dat we daar internet hebben.Ik wens je nog veel lol en pret toe en natuurlijk veel leer plezier groetjes van pa en ma.

  • 24 Januari 2011 - 15:48

    Mama :

    Hoi Dennis
    Het is hier wel erg rustig zonder jou.Dus gaan wij ook maar op vakantie.We zullen jouw verhalen wel in Egypte volgen, ik neem aan dat we daar internet hebben.Ik wens je nog veel lol en pret toe en natuurlijk veel leer plezier groetjes van pa en ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Going to the USA!

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2011

There and Back Again!

29 Mei 2011

Almost Halfway!

22 Mei 2011

The Journey has started!

22 Mei 2011

The Journey has started!

13 Mei 2011

RoadTrip der Roadtrips
Dennis

I can drink beer! :D

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 14052

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Going to the USA!

Landen bezocht: