Midtown & Downtown - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu Midtown & Downtown - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu

Midtown & Downtown

Door: Dennis Pronk

Blijf op de hoogte en volg Dennis

18 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Er zijn weer enkele dagen verstreken na mijn vorige verhaal, tijd voor een update dus.

De zondag... Zondags hebben we eens even mooi uitgeslapen tot een uurtje of half 11. Op de planning van die dag hadden we staan: American Museum of National History (jawel, die ene van Night at the Museum) en ‘savonds wilden we dan naar Times Square gaan en even een fimpje kijkn in de bios.

Na eerst de Subway te hebben bezocht (jah, alweer... smaakt altijd goed daar ;) ), zijn we naar het museum gelopen. Als je binnenkomt zie je het skelet van de tyranosaurus Rex uit Night at the Museum en nog een andere saurus staat er naast, voor de rest lijkt het niet echt veel op het museum van de film, maargoed... dat mocht de pret uiteraard niet drukken. In het museum heb je een aantal ‘special attractions’: Je kunt de hersens van binnen bekijken, deze hebben wij gedaan. Daarnaast kon je nog het heelal bekijken en nog één, maar die benk em vergetn. Deze ‘special attraction’ begon om half 4, en we waren om 1:00u begonnen met de tour door het museum. Eerst beetje de boel bekijkn van de Africa, hier waren allerlei opgezette dieren te zien en allerlei voorwerpen waarmee het afrikaanse volk gewerkt heeft, donders mooi om te zien. Mocht je ooit in NY zijn, dan is dit echt de moeite waard te bekijkn. Maargoed, met de gedachte: ‘ even die 2.5u vol krijgen’, zijn wij door die afdeling gaan lopen. Dus wij daar kijken,maar voordat we daarmee klaar waren, was het inmiddels alweer bijna 1u verder. Op dat moment kwam Jerry met een plattegrond aanzetten: ‘Allemachtig, dit museum heeft gewoon 4 verdiepingen met allemaal bekijkspul en we hebben pas 1 afdeling gehad’. Aangezien we om half 4 die hersenvoorstelling hadden, moesten we nogal aanmaakn. Na een selectie gemaakt te hebben van wat we allemaal wilden zien, zijn we op pad gegaan: Indianen, het heelal, Noord- Midden- en Zuid-Amerika en het onstaan van de Aarde hebben we allemaal gezien. Donders interessant allemaal, dus met een hele bult informatie hebben we het museum met een paar zere poten verlaten, weer richting hotel.

Na even een tijdje de pootn rust te hebben gegeven, zijn Jerry, Johan en ik richting Times Square gegaan. Times Square is ook bij meningeen bekend door al die lichtgevende reclameborden, ook donders mooi om te zien, dus daar ook nog weer even de tijd genomen om een paar foto’s te maken. Hier was de sfeer ook mooi, veel mensen, stuk of wat muziekmakers en veel restaurants. Uiteindelijk zijn we beland bij een typisch Amerikaanse tent. Het eten wat je hier kreeg was lomp. Ik had wel zin aan een broodje hamburger speciaal (bekenden weten waar ik over praat), helaas kennen ze dat hier niet op de manier zoals we die in holland kennen, dus heb ik maar gekozen voor de ‘Ultimate Burger’ (ik had honger (ook zo verrassend) en de titel sprak me ook wel aan). Eerst maar even geproost op deze trip naar de US en 2 sec onden later kwamen de burgers. Allemachtig, die amerikanen weten hier wel hoe je een burger moet maken: ik wil niet overdrijven, maar die burger was ongeveer wel 10 cm dik, waarvan ongeveer 1.5 tot 2 cm werd ingenomen door alleen de burger (dus ik was wel dik tevreden :D). Ook had ik nog een flinke bord patat erbij, dit heb ik niet helemaal opgegeten, was een beetje veel (zoals ik vorige keer al zei: ‘Ik ben ook geen 18 meer he’). Na het eten zijn we met z’n 3en naar de bios gegaan: The Green Hornet 3D, leuke film om te zien. Na de film was het 1u, dus zijn we richting hotel gegaan om maar helemaal tot rust te komen, omdat we de volgende dag heel wat wilden gaan bekijken: Wall Street, Ground Zero, Vrijheidsbeeld en the Brooklyn Brigde.

Maandag, om half 11 zijn we met z’n 4en op pad gegaan om eerst Ground Zero te gaan bekijken, opzich weinig te zien, omdat er allemaal van die schermen omheen staan vanwege de bouw. Er is wel een museum over 9/11. Daar was gewoon 1 hele muur volgeplakt met allemaal foto’s van mensen die vermist zijn door 9/11. Dit memorial museum is ook interssant om te bezoeken. Vervolgens zijn we onze reis vervolgd richting Wall Street, allemaal donders hoge en duuruitziende gebouwen, ook nog even foto’s gemaakt van de welbekende stier die daar staat. Als je Wall Street uitloopt kom je uiteindelijk uit bij de kade, via de kade zijn we richting de ferry gelopen richting Libery Island. Toen we een kaartje wilden kopen was er helaas slecht nieuws: We konden de kroon niet in van het Vrijheidsbeeld, we vonden het niet de moeite waard om 21$ te gaan betalen, terwijl je er niet in kunt. Dit hebben we dus overgeslagen en hebben we in plaats daarvan maar even een biertje gepakt in een gezellig café. Vervolgens had Johan geen zin om de Brooklyn Brigde te gaan bekijken, dus hebben we met z’n 3en de brug beklommen. Hier heb ik ook nog een stuk of wat mooie plaatjes kunnen bemachtigen, ook dit is iets wat je zeker moet hebben gezien als je in NY bent. Hierna vonden we het mooi geweest en zijn we naar het hotel gegaan, waar ik op dit moment bezig ben om dit af te ronden. Morgen hebben we op de planning staan om Grand Central te bezoeken, dit is een lomp groot station en daarnaast wilden we ook nog een 1 of ander vliegdekschip bezoeken dat geankerd is in de haven. Dus over 2 dagen zal ik jullie weer een update geven.

Kallum an doene! En tot over 2 dagen.
Joohoo!

• 18 Januari 2011 - 09:16

Kim:

heeee Dennis !

Wow, ik ben best jaloers als ik dit zo lees !
    Wat een avontuur, nu al !
    hahaha, er zullen er vast nog meer volgen .
    Geniet ervan !

Liefss Kim

• 18 Januari 2011 - 14:24

Bouwe:

Naais pronkie!!

dat vliegdekschip is wel mooi om te zien;) uit i am legend haha;)!

• 18 Januari 2011 - 14:30

Brouwertie:

Kijk, al genoeg beleefd dus. Wanneer zet je die foto's online?

Succes daar

• 18 Januari 2011 - 15:45

Irna:

Nou Dennis je hebt in korte tijd al heel wat gedaan en gezien.
    Hartstikke leuk om te lezen.
    Niet teveel hamburgers eten anders ben ik bang dat er een hele andere Dennis terugkomt.
    Groetjes en veel plezier maar weer.

• 18 Januari 2011 - 16:09

Ralph :

Vette shit ouwe!

Btw zijn al die amerikanen nog een beetje dik of wat :P

• 18 Januari 2011 - 16:13

Michelle:

Hahah heb je ook een foto van die prachtige hamburger?;)

• 18 Januari 2011 - 19:48

Dennis Pronk:

Kiek an! bult reacties alweer:P

Het valt hier nog mee met de dikke amerikanen, ik heb dr nog niet zo superveel gezien, gelukkig, Maar veel mooi spul loopt er ook nog niet echt rond, af en toe loopt er eens wat en dan kun je je ogen em de kost geven, daar moek het helaas met doen. Dus afwachten wat er op de universiteit rondloopt he (A).
    Wat foto's betreft, dat doen we als we op de universiteit zijn. We hebben hier int hotel niet al te goede internetverbinding dus. Nog ff wachten dus ;). (en er zit een foto bij van mijn burger... voor de geïnteresseerden).
    Nou... dat wast weer voor vandaag. Ik sprek jullie binnenkort weer.

Kallum an doen!

• 19 Januari 2011 - 08:46

Koen:

Joo Kerel!

Echt super vet natuurlijk! Heb je de M&M store al gezien? Dat is volgens mij ook wel wat voor jou! ;)

In ieder geval, Enjoy! :D

• 22 Januari 2011 - 17:06

Michel Hollie:

Jow gtp jonguh, we zitten nog op het werk en we missen je, onee das nie helemaal waar, normaal zit je in de kerk op dit moment. maar gtp zkrs, wij hier wel.

Groeten autobedrijf Harry Nijboer

• 29 Mei 2011 - 11:06

Renate:

ha die dennis,

zo te lezen heb je het erg naar je zin, ik wens je nog veel plezier daar en tot over ong. een maand? marienheem wilde je nog per se heen staat me bij!!!!

groetjes renate