Wat een belevenis toch weer! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu Wat een belevenis toch weer! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu

Wat een belevenis toch weer!

Door: Dennis Pronk

Blijf op de hoogte en volg Dennis

17 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Welkom mensen! Mijn eerste update van mijn trip door de USA. Nou, vrijdag, na een vlucht van iets minder dan 8 uurtjes, aangekomen in het grote amerikaanse land. Verdomd wat is het hier groot he! Ik had zo wel mijn verwachtingen, maar als je het beleeft dan is het toch anders. Maargoed, we waren nog niet eens 20 minuten in amerika en we worden al weer opgelicht. Wij moesten dus naar het hotel gebracht worden met een taxi, helaas had ik het boekje met info over New York nog niet gelezen: Vermijd particuliere taxi’s, neem altijd zo’n gele taxi. Ik denk dat je wel kunt raden wat we dus gedaan hebben. Jawel, 90 dollar kwijt voor een ritje van het vliegveld naar ons hotel. Moet je maar zo denken, hebben we dat ook eens meegemaakt. Ons hotel, gelegen in Chinatown, is een redelijk simpel ding, maar wat moet je met een donders lux ding als je er toch bijna niet bent, dus ik heb niks te klagen. Alleen beetje klootn dat we een treinspoor achter ons raam hebben lopen, minpuntje.

Maarjah, koffers neergedonderd en we zijn op zoek gegaan naar een plek om te gaan eten. In Chinatown heb je niet zo super veel restaurantjes waarvan je zegt, ‘Kom op, laten we hier gaan eten!’. Het gaat meestal meer de kant op van ‘Hmm.... we lopen nog even verder’. Eerst nog even op de hoek een ouderwetse amerikaanse hotdog gehaald totdat we, na een hele lange reis, uiteindelijk zijn aangekomen in het zogenoemde ‘Little Italy’. Daar hebben we bij een Italiaan (hoe verrassend...) wat gegeten. Ook deze keer heb ik mijn boekje over NY weer even niet gecheckt: ‘De restaurants in Little Italy zijn wel leuk, maar voor het geld dat je daar betaalt en het niveau eten wat je er voor terugkrijgt is niet super’. Inderdaad, dat hebben we gegeten, het eten smaakte, naar mijn doen, opzich wel redelijk, maar wat we er voor moest betalen was inderdaad veel te veel, voor de tweede keer alweer opgelicht. Na het eten zijn we op zoek gegaan naar een kroeg, maar konden niet veel vinden. Daarom hebben we zelf maar ergens bier gesprokkeld en zijn we op de kamer aan het zoepm geslagen. Helaas was de pret snel over, de jetlag had al redelijk snel toegeslagen, daarom lagen we al snel te slaapm: 8u plaatselijke tijd. Maar ja, ik ben ook geen 18 meer he. Dat was onze eerste dag alweer.

Onze tweede dag begon al vroeg, 5u sochtends werden we wakker en konden niet meer slapen, dus hebben we de tv en de laptops aangeslingerd om de tijd maar een beetje te doden. Uiteindelijk kreeg iemand het idee om maar een keer te gaan ontbijten. Dus om 9u iedereen beeje klaar maken om te gaan ontbijten en hebben Om de eerste rommelingen in de maag wat tegen te gaan zijn we onze dag begonnen met, jawel, 2 hotdogs en een beker zoete jus d’orange, eerlijk gezegd was het meer ranja, maargoed, het gaat om het idee. Daarna verder gelopen richting 5th Avenue. Dit is een donders, maar dan ook donders lange straat met winkels net iets boven mijn budget, zeg maar. Maar het spul bekijken is altijd leuk hier. We hebben hier ongeveer een hele dag voor uitgetrokken, wat ook wel nodig was. Tijdens deze reis hebben we ook nog even de mooie skyline van NY bekeken vanaf de Empire State Building. Dit gebouw lijkt op het eerste gezicht niet veel anders dan alle andere gebouwen die er rondom staan, totdat je op de 86ste verdieping staat. Allemachtig wat een hoog ding en verdomd mooi uitzicht. Jammer dat het een beetje dampig om de kanten was, dus het uitzicht was niet optimaal, helaas. Ondanks dat heb ik toch een paar mooie plaatjes kunnen bemachtigen.

Na deze interessante tour zijn we verder gegaan op de 5th Avenue. Toen kwamen we bij een grote glazen kubus, de welbekende Apple-store. Ook zo allemachtig veel mensen daar, heel apart. En hier heeft Jerry zijn inventaris uitgebreid met een MacBook Pro. Vervolgens hebben we onze route weer vervolgd. Eerst maar even wat eten halen: Subway, ook bij menigeen mensen bekend. Na dit gedaan te hebben, hebben Jerry, Niek en ik een rondje Central Park gedaan en is Johan op zoek gegaan naar een kapper. Central Park is ook rond deze tijd van het jaar een druk bezochte plek, ondanks de sneeuw en de kou. Mooie plek om te zien en ook hier heb ik een aantal mooie plaatjes kunnen bemachtigen. Na ongeveer de helft gezien te hebben, zijn we op zoek gegaan naar Johan, om vervolgens onze weg naar het hotel te plannen. Hier hebben we ons weer even opgefrist om tegen een uurtje of 9 richting een restaurant te gaan, om daar even wat te eten. Vervolgens zijn we met z’n allen de stad in gegaan, op zoek naar wat mooie barretjes. Helaas, was de pret van korte duur, zo’n beeje voor elke plek moet je 21 zijn. Uiteindelijk is Johan in z’n eentje nog even NY wezen verkennen en zijn wij, Jerry, ik en Niek, naar het hotel gegaan om daar een paar biertjes te drinken. En zo was de dag alweer voorbij, donders, wat gaat de tijd toch snel aj skik heb.

• 17 Januari 2011 - 06:49

Michelle:

Hahah klinkt echt goed hoor! Ben wel een heel klein beetje jaloers op je!
    Natuurlijk ben jij weer de eerste die opgelicht gaat worden hahah...je moet dat soort boekjes ook lezen voordat je een stap uit het vliegtuig zet ;)
    Nou geniet er nog even van en we horen het wel weer :D

Groetjes..Michelle

• 17 Januari 2011 - 07:26

Koen:

Haha, kan ook alleen jou overkomen of niet dan?

Zo te lezen heb je al weer genoeg beleefd in die korte periode, het zal waarschijnlijk alleen nog maar meer worden! Veel plezier hè!

Later:D

• 17 Januari 2011 - 11:55

Anique:

Haa Dennis wat gaaaf!! Hihi het was inderdaad te verwachten dat jij opgelicht zou worden ;) Jij bent veel te goedgelovig!! Nu maar eerst het boekje lezen he meneer!

Veel plezier nog daar in NY en ik zal af en toe wat berichtjes plaatsen!
    Hier gaat het wat minder, maar dat heb je vast al gehoord.

Groetjessss

• 17 Januari 2011 - 16:40

Alex:

lkkr bezig meteen opgelicht worden. is wel jammer dat je overal 21 moet zijn om te kunnen stappen.
    maar op het empire state building staan lijkt mij ook wel mooi. nog veel plezier daar.
    later

• 22 Januari 2011 - 14:09

Marleen:

Haha het klinkt alsof je het goed naar je zin hebt! Veel plezier:)