Almost Halfway! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu Almost Halfway! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Dennis Pronk - WaarBenJij.nu

Almost Halfway!

Door: Dennis Pronk

Blijf op de hoogte en volg Dennis

29 Mei 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Yup.... we zijn alweer bijna op de helft van deze roadtrip. Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik het vliegtuig opstapte richting Amerika. En nu zit ik alweer bijna op de helft van de roadtrip, de laatste weekjes Amerika. Gaat donders snel allemaal. Maargoed... wat hebben we de afgelopen dagen allemaal beleefd, ik kan je zeggen, tis een hele bult. Dus zoals gewoonlijk zal ik het weer ‘kort houden’.

Vorige keer waren we gebleven bij vrijdag 20 mei als ik het me goed herinner. Dus volgens alle kennis die ik in mijn leven geleerd heb, moeten we nu verder gaan met zaterdag 21 mei. Zullen we ma doen dan.

Zaterdag 21 mei. Uhm.... moet ik even weer alle herinneringen ophalen. Wat ik me zo kan herinneren zijn we toen naar Williamsburgh en Jamestown geweest. In deze steden is heel veel geschiedenis van Amerika te vinden, dus we vonden het de moeite waard om deze ff te bezoeken. Allereest hebben we het Visitor Centre bezocht om wat informatie te verkrijgen over de verschillende activiteiten. ‘Jullie willen Jamestown en Williamsburgh bekijken in 1 dag?’, zei dat vrouwetje achter de balie op sarcastische toon. ‘Uhm, ja...’, zeggen wij dan. ‘Je hebt wel een week nodig om alles te kunnen zien’, zei dat vrouwetje dan weer. Tssss, dan ken je ons waarschijnlijk nog niet (dat dachten we dan, zeiden we natuurlijk niet ;)). Maargoed, nadat we alle info hadden hebben we onze weg vervolgd. Als eerste hebben we een paar gebouwetjes bekeken over hoe ze vroeger glas blaasten, was wel interessant. Dat was ook het enige wat daar te zien was en toen hebben we de auto gepakt en zijn we naar Jamestown gegaan. Hier liepen we met een gids mee en die kon er een mooi verhaaltje van maken. Jamestown is ook het plaatsje waar Pocahontas zich afspeelt. Dat was echt donders mooi werk. Op die plek worden archeologische opgravingen verricht om meer te weten te komen over wat er zich vroeger afspeelde. Die gids die maakte er ook een heel mooi mysterisch verhaaltje van. Was zeer, donders mooi werk:D. Na Jamestown zijn we naar Williamsburgh geweest, hier heeft zich ongeveer het begin van de onafhankelijkheidsoorlog afgespeeld. Interessant stadje, zeer leuk ook. Weer een bult geleerd over de Amerikaanse geschiedenis. Dat was de zaterdag alweer. Op naar de zondag.

Zondag 22 mei hebben we de First Landing en naar de Gebroeders Wright Memorial geweest. Allereest de First Landing. Deze plek was de eerste plek waar de Engelsen aanmeerden. Daar hebben we nog even een vuurtoren beklommen en vanuit daar had je een mooi uitzicht. Voor de rest nog meer geschiedenis gelezen en dat wast eigenlijk wat we daar uitgevoerd hadden. Later zijn we naar de Gebroeders Wright Memorial geweest. Hier is dat volk begonnen met het eerste vliegtuig. Yup, op deze plek heeft het eerste vliegtuig gevlogen. Ook hier was het verhaal erachter interessant, vooral omdat er een groot soort van logboek was bijgehouden wat en hoe het allemaal gebeurd was. En heel veel voorwerpen van die tijd. Zeer interessant weer. Dat was ook wat we die zondag allemaal gedaan hebben.


De maandag, 23 mei, zijn we naar de Outerbanks geweest. Dit zijn een paar eilandjes voor de kust van North Carolina. Zit zijn leuke eilandsjes, het was natuurlijk ook weer mooi weer, dus dat maakt het meteen al een stuk mooier allemaal :). We hebben hier flink wat rondgetourd en natuurlijk ook nog ff de stranden bekeken. De dag was ook al gauw voorbij en om weer naar het vaste land te komen moest je met de Ferry. Alleen de laatste ging om 6u en het was 6.05 (zoiets, het gaat er in ieder geval om dat we echt nèt te laat waren:P). Dus moesten we kamperen. Na eerst een camping gevonden te hebben, bleek die wel een beeje duur te zijn. Dus toen zijn we naar een nationaal park gegaan om daar te parkeren. Die zijn altijd wat goedkoper. Nou... wij wilden de tent opzetten.... ***verdomme! Muggen! En niet zon klein beeje, een hele fucking kolonie daaro. Dus tijdens het tent opzetten werden we helemaal lekgestoken (alleen al 35 muggenbulten op mn linkerbeen). Dus na het tent opzetten vonden we dat het ook wel tijd was om de jeuk weg te drinken. Met stuk of wat flesjes bier naar het strand dus! :D Daar wat biertjes gedronken en na 2u ofzo was het tijd om te gaan slapen. In de tent mochten de laatste paar muggen hun leven gedag zeggen en wast tijd om te gaan slapen.

Op dinsdag 24 mei, gingen we met de Ferry naar het vaste land. Op de ferry beeje lulln met verschillende lui. Zeggen dat je roadtrip aant maken bent enzo, vinden ze helemaal geweldig. Die ferrytocht duurde 2u en 15 min zon beeje. We vertrokken om 10u en toen we om 12.15 zon beeje aankwamen bij het vaste land was het tijd om te gaan rijden richting St. Augustine. Voor de rest hebben we weinig gedaan die dag, dus dit is het enige wak te lulln heb over dinsdag. Snel door naar woensdag.


De woensdag, de 25ste van mei, hebben we een lekker daggie aant strand gelegen bij St. Augustine. Het was allemachting, maar dan ook allemachtig mooi weer, dikke 30 tot 35 graden. Lekker strandweer dachten we zo. Omdat het zo warm was, was het ook wel handig om wat schaduw mee te nemen: een parasol. Toen we al het spul hadden was het tijd om op het strand te gaan liggen en natuurlijk hadden we de juiste tijd uitgekozen, van 12u tot uurtje of 3 of 4. Het was die dag winderig, dus de konden de parasol niet al te best gebruiken, nadat dat ding verschillende malen bijna aan zn einde was gekomen hebben we maar besloten om dat ding niet meer op te zetten: Dat was een grote vergissing.... voor mij althans. Tegen uurtje of 3 of 4 kun je dus ook wel raden hoe ik eruit zag. Yup... kats verbrand. Vanaf dat moment was ik net een wandelende kachel, ik gloeide als een gek:P. Ook vanaf toen was het een marteling om mijn shirt aan en uit te doen. Ik kan je zeggen, dat voelde niet al te fijn. Maar, nu, enkele dagen later, ben ik toch al heel wat bijgekleurd. Dus alst goed is moet het met het verbranden meevallen nu.... laten we het hopen iig. Savonds hebben we overnacht in een hotel. De volgende dag stond JFK Space Centre op het programma.

Donderdag 26 mei zijn we dus naar het John F. Kennedy Spacecentre geweest. Dit is donders vet. We hebben in een simulator gezeten dat je in een spaceshuttle zit en dat dat ding de ruimte in wordt gelanceerd. Dat was een vette ervaring. We hebben ook nog verschillende lanceerplatformen (van een afstandje dan wel) gezien. Raketten, spaceshuttemotoren, binnenkant van raketten en spaceshuttles gezien en em kijkn.... volgens mij was dat het zon beeje. Al die dingen zijn ook zo allemachtig groot en de techniek erachter is ook mooi om te zien. Die dag was uitermate geslaagd. JFK Spacecentre is zeker de moeite waard om te gaan bezoeken, mocht je ooit een keer in de buurt zijn ;). Diezelfde avond zijn we naar Miami gereden. Yup, Miami! Je zou denken, damn, allemachtig mooie stad, veel vrouwen daaro , zonnig, witte stranden. Nou.... die laatste 2 zijn wel waar opzich, de vrouwetjes daaro viel wat tegen, maar dat kon ook komen omdat we tegen het begin van de avond daar aankwamen, maar toch, je verwacht er wel wat van. Voor de rest is Miami eigenlijk donders crimineel. We hebben er gelukkig weinig van meegemaakt, maar alle informatie die we vonden over Miami zei precies hetzelfde: ‘If you don’t have to be there, don’t go there!’. Dus het leek ons verstandiger om zoveel mogelijk in beweging te zijn met de auto en Miami met de auto te bekijken en er dan vandoor te gaan. Dus zo zijn we ff een paar uurtjes door Miami gereden, veel mooie huizen gezien, maar het eerste wat opvalt is het fucking verkeer. Als je dacht dat in NL het er soms al redelijk van ging. Hier gaat het er nog meer van. Ook zo allemachtig onbenullig jaagn hier. Ze hebben hier 5 rijbanen aan elke kant en soms hej dan zo’n gast die denkt: Oh klootn, ik moet er hier af. En dan rijdt ie in 1x van helemaal links naar rechts... dat ging, hoe zal ik het zeggen.... onbenullig en ook maar net goed. Het ging dr van. Maar goed.... hej dat ook weer een keer meegemaakt. Hek weer wat te vertellen als ik thuiskom :P. Later die avond hebben we maar een Walmart opgezocht en zijn we daar gaan pitten. Het was me het dagje ook wel weer.

27 Mei 2011, vrijdag, mooi weer, zon beeje bijna windstil, het was tijd om richting Key West te rijden. Key West is het meest zuidelijkste puntje van Florida en ook van de VS. En ligt in de Carribische Zee. Kijk, dat klinkt nou goed onie da?!. Nou.... en of dat goed was. Voor de stranden hoefde je er niet heen te gaan btw, waren vooral privéstranden, gelukkig waren er wel een paar plekjes waar je het water in kon. De zee was azuurblauw, water was lekker warm en natuurlijk donders helder. HEERLIJK! Dàt, mensen, is nou leven! Daar hebben we ook even van genoten. Het enige jammer aan de Keys is dat alles is zon beeje is volgebouwd, mjah, wat wil je dat ook met zo’n toeristisch gebied he. Maar het was mooi werk:D. Toen was het alweer tijd om terug te gaan richting het vaste land. Tijd om richting the Everglades te rijden.

Zaterdag 28 mei. Vandaag was het tijd om de Everglades te bekijken. Dit is een uitgestrekt moerassig gebied (het is geen moeras, maar het is een natte prairie heb ik me laten vertellen) en met heel veel alligators in dag gebied wordt het er dus niet veel veiliger op, klinkt altijd leuk. We hebben er dus voor gekozen om een tour met een gids te doen in een soort van tramachtig wagentje. Tijdens deze tour hebben we verschillende alligators gezien. Wat een prachtbeessies, wel donders gevaarlijk, maar mooie beessies. De tour duurde 2 uur en op de helft kon je een uitkijktoren beklimmen, vanaf ddaar kon je ook zien hoe groot het gebied wel niet was. Ik hoorde iets van 1 miljoen hectare oppervlak ofzo. Redelijk groot dus zeg ma. De tour was zeker de moeite waard, veel alligators gezien en nog wat ander gevogelte. Interessant hoe het er soms aan toe gaat daaro.

Vandaag de zondag, het is alweer de 29ste van mei. Vandaag rijden we richting New Orleans. Gisteren zijn we daar ook al mee begonnen. Het is een ritje van ongeveer 12 uurtjes, dus ik dacht ook: Tijd zat om een blog te maken. Het ‘kort houden’ is in ieder geval weer goed gelukt. Ik hoop dat jullie er weer van genoten hebben. Ik zeg, tot over ongeveer 2.5 week! Kallum an luitjes!


  • 02 Juni 2011 - 16:16

    Ralph:

    Klinkt super awesome!

    Had wel verwacht dat je na x aantal vakanties je niet meer liet aanbranden en rond te lopen als een tomaat/speenvarken/kreeft et cetera!

    Al weer zin om in Nederland te kome???

  • 02 Juni 2011 - 17:20

    Dennis Pronk:

    jah ik weet het.... het lag gewoon aan het tijdstip. Strax in San Francisco moet ik maar even weer mijn vervelde stukken weer bij laten kleuren:P.

    Ik heb er opzich wel weer zin an om weer naar NL te komen. Maar deze roadtrip is ook supervet. Eerst Vegas en San Francisco ff bezoeken en dan vinnik het wel weer de hoogste tijd om weer terug te keren.
    Mijn portomonnee ook wel. Ik mag nog wel veel gaan werken wil ik de vakantie en Zwarte Cross en alle andere feesten betalen. En dan ook nog geld voor school.... fuck.... wordt nog drukke vakantie :P
    Ik weet btw niet wanneer mijn welkomstfeessie is, maar als die niet op zondag is... M'heemfeest?? xD

  • 04 Juni 2011 - 02:00

    Dennis Pronk:

    Volk!... Op de site www.jvkluitenberg.com staan enkele foto's en kun je zien waar we allemaal al gereden hebben.

    Kallum!

  • 05 Juni 2011 - 12:30

    Ralph:

    Eej je had ook wel ff kunnen vermelden dat ''heeft een relatie met bianca kamlam''. Hoelang al?? En is wel beetje richard style he ;)

  • 05 Juni 2011 - 17:38

    Mark Peppelenbos:

    zooo keerl,

    hier het eerste echt bericht van Mark himself,

    ik zat zo is even op deze site te koekeloeren en begon een beetje je verhaaltjes te lezen... je schrijft mooi man, beetje plat, engels en alles door elkaar heen..

    leuk om te lezen enzo waar je allemaal heen gaat en hoe je het hebt want ik hoor altijd wel dingetjes van me buurmeisje -> BIANCA KAMLAH (oehlala nog 2 weekjes en dan zie je haar weer), maarja, tog is het leuk om even je verhaaltjes te lezen...

    ik ken je helemaal niet en heb je nog nooit gezien maar omdat je de vriend bent van bianca vraag ik soms toch nog wel naar je hoor, hoe je het hebt daar en of je nog mooie dingen hebt gedaan enzo, en dan vertelt ze altijd met veel plezier de verhalen die jij haar hebt vertelt,

    ik vond het trouwens echt tof van je hoe het met me ging, dat gedoe, je weet wel, vind ik aardig van je (je zou vast wel een prima gozert zijn).

    blijf lekker schrijven kerel, en ik spreek je binnenkort vast wel bij bianca en dan drinken we d'r wel ene.. (of ietsie meer).

    nog veel plezier in amerika en ik blijf je verhaal natuurlijk lezen want ik vind het echt tof wat je daar allemaal doet.

    Ps. aangenaam Mark Peppelenbos, (hahaha)

  • 06 Juni 2011 - 00:35

    Dennis Pronk:

    @ Ralph.... Nouja... bij deze dan he ;). Sinds 14 mei is het Facebook officieel, het officieel officiele gedeelte komt nog. Maar dit soort style zal wel in de familie zitten dan denk ik.
    Btw.... zondag M'heem doen dan? ik denk dat ik het wel vol kan houden, beeje int vliegtuig slapen en thuis miss nog em een uurtje en dan kan ik dr wel tegenaan gok ik.

    @ Mark... Ja aangenaam jong, mooi dat je mn verhaaltjes mooi vind. Dr zullen nog 1 of 2 volgen en dan zit het er alweer op. En we zulln dr binnenkort wel een stuk of wat drinkn ja, gaat helemaal goedkomen!

    Tot over een paar weekn lui! Henig an doene!

  • 06 Juni 2011 - 10:36

    Mark Peppelenbos:

    jooo kearl,

    ja is goed man, doen we zeker, lekker ene drinken, welke dag kom je eigenlijk weer, en wanneer ga je weer naar bianca, naja, teegn die tijd zal bianca 't wel vertellen, ben benieuwd en blijf natuurlijk je reisverslagen lezen.. vind het echt tof dat je dit doet.... en het is nog leuk om te lezen ook.. ik spreek je binnenkort en geniet nog maar van je laatste 2 weekjes in The USA.


  • 08 Juni 2011 - 20:07

    Michelle:

    Jij denkt dat je naar mheemsfeest kan?? Scheelt dat er savonds nog feest is hehe

  • 09 Juni 2011 - 05:15

    Dennis Pronk:

    yup.... ik slaap wel in het vliegtuig en miss thuis nog em een uurtje ofzo. Daarna verwacht ik wel naar M'heem te kunnen ja :D

  • 17 Juni 2011 - 10:14

    Maria Nijboer:

    Heej Dennis,

    Tjonge, je ziet nog eens wat van de wereld of nie da....
    Bedankt voor je kaartje, hij is er al en de groeten van deze kant.

    Autobedrijf Harry Nijboer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Platteville

Going to the USA!

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2011

There and Back Again!

29 Mei 2011

Almost Halfway!

22 Mei 2011

The Journey has started!

22 Mei 2011

The Journey has started!

13 Mei 2011

RoadTrip der Roadtrips
Dennis

I can drink beer! :D

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 14045

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Going to the USA!

Landen bezocht: